Wraz z końcem działań podejmowanych w ramach projektów pilotażowych, zwiększa się liczba opracowań opisujących sposoby i efekty wdrażania nowych form doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół. Szczególnej uwadze polecamy dwie publikacje przygotowane na podstawie doświadczeń z powiatu kartuskiego oraz wołowskiego.
System wspierania rozwoju szkół w powiecie kartuskim
Red.: Anna Dereń, Aleksandra Lewicz
|
Dobre praktyki kompleksowego wspomagania szkół
Katarzyna Brylak, Beata Gryga, Ewa Książczyk, Izabela Michońska, Jolanta Przepiórka
|
Pracowników bibliotek pedagogicznych oraz nauczycieli polonistów, zainteresować mogą nowe dobre praktyki dotyczące promocji czytelnictwa:
| |
Voki i TonnDoo - dwóch sprzymierzeńców nauczyciela
Mateusz Paradowski
|
Propozycje działań promujących czytelnictwo
Na podstawie wytworów warsztatowych uczestników
|
Nowe działania bibliotek pedagogicznych czy adaptacja zrealizowanych działań edukacyjnych
Elżbieta Mieczkowska
|
Edukacja filmowa i dziennikarska uczniów gimnazjum
Katarzyna Kucharzewska
|
Zastępstwo potrzebne od zaraz. Promocja czytelnictwa i motywowanie uczniów do samodzielnej lektury.
Beata Janik
|
Edukacja czytelnicza w Bibliotece Pedagogicznej w Tarnobrzegu
Alina Sudoł
|
Wspomaganie z TIK-iem w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu
Magdalena Pilińska
|
Sieć współpracy i samokształcenia
Marta Mróz
|
Ponadto, w zakładce "
Filmy" opublikowane zostały wybrane wystąpienia z tegorocznej edycji konferencji "Jakość ewaluacji czy/i jakość edukacji. Jak zbudować dobrą szkołę?". Zakopane, 28-31.03.2015. Szczególnej uwadze polecamy wystąpienia z sesji powiązanych merytorycznie z doskonaleniem nauczycieli:
Nauczyciel-mentor, tutor, coach. Modele doskonalenia nauczycieli - doświadczenie z wdrażania zmiany. |
Jak doskonalić w szkole nauczanie i uczenie się w oparciu o praktyki analizy i obserwacji? |
Dobra praktyka - jak wykorzystać wyniki ewaluacji zewnętrznej do wprowadzenia zmiany w szkole? |
Kształcenie przyszłych nauczycieli a wyzwania szkoły jutra. |