Planowanie pracy w edukacji wczesnoszkolnej
Optymistka?
Wysłany: 31.08.2014 20:35:24

Szczerze mówiąc to planowanie  pracy w kl. I w obecnej sytuacji, nie jest takie proste. Szczególnie kiedy materialy do pracy ukazują się z opóźnieniem lub na bieżąco, np. Poradniki dla nauczyciela miały ukazywać się równolegle z kolejnymi częściami Naszego Elementarza. A tu raptem ukazała się dopiero co II cz. Planowałam w wakacje zajęcia komputerowe dla kl. I (w mojej szkole będą wydzielone z edukacji wczesnoszkolnej). Chciałam skorelowac treści nauczania z Naszym Elelentarzem. Oczywiście udało mi się to, ale zawdzięczam to tylko swojemu doświadczeniu, bo MEN nie specjalnie w tym pomógł swoimi Poradnikami.

aga_ch9@onet.pl
Wysłany: 02.09.2014 18:09:46

Czy są mozeplany wynikowe do Elementarza???

Andrzej Jasiński (a.jasinski)
Wysłany: 02.09.2014 20:09:16

aga_ch9@onet.pl napisał(a):
Czy są mozeplany wynikowe do Elementarza???


Regulacje zawarte w prawie oświatowym kończą temat planowania na poziomie programu nauczania - ostatno zresztą rozluźniono gorset i w tej kwestii.
Nauczyciel ma obowiązek planowania pracy, ale forma tych planów i ich zawartość zależą od dyrektora. Stąd nie wydaje się możliwe napisanie propozycji jakiegokolwiek uniwersalnego planu wynikowego, rozkładu materiału, planu dydaktyczno-wychowawczego czy czy innego planu szczegółowego.


anna
Wysłany: 02.09.2014 21:28:17

Optymistka? napisał(a):
Szczerze mówiąc to planowanie  pracy w kl. I w obecnej sytuacji, nie jest takie proste. Szczególnie kiedy materialy do pracy ukazują się z opóźnieniem lub na bieżąco, np. Poradniki dla nauczyciela miały ukazywać się równolegle z kolejnymi częściami Naszego Elementarza. A tu raptem ukazała się dopiero co II cz. Planowałam w wakacje zajęcia komputerowe dla kl. I (w mojej szkole będą wydzielone z edukacji wczesnoszkolnej). Chciałam skorelowac treści nauczania z Naszym Elelentarzem. Oczywiście udało mi się to, ale zawdzięczam to tylko swojemu doświadczeniu, bo MEN nie specjalnie w tym pomógł swoimi Poradnikami.


Właśnie mam ten sam problem. Czy mogę liczyc na pomoc?

nauczycielka
Wysłany: 04.09.2014 19:32:23

anna napisał(a):
Optymistka? napisał(a):
Szczerze mówiąc to planowanie  pracy w kl. I w obecnej sytuacji, nie jest takie proste. Szczególnie kiedy materialy do pracy ukazują się z opóźnieniem lub na bieżąco, np. Poradniki dla nauczyciela miały ukazywać się równolegle z kolejnymi częściami Naszego Elementarza. A tu raptem ukazała się dopiero co II cz. Planowałam w wakacje zajęcia komputerowe dla kl. I (w mojej szkole będą wydzielone z edukacji wczesnoszkolnej). Chciałam skorelowac treści nauczania z Naszym Elelentarzem. Oczywiście udało mi się to, ale zawdzięczam to tylko swojemu doświadczeniu, bo MEN nie specjalnie w tym pomógł swoimi Poradnikami.


Właśnie mam ten sam problem. Czy mogę liczyc na pomoc?


Dlaczego znów jest gorzej, a miało być tak pięknie. Nie wiem kto pisze te komentarze, ale my po prostu chcemy uczyć, nie kserować i kombinować. Mamy XXI wiek, a ćwiczeń niet.

aga_ch9@onet.pl
Wysłany: 05.09.2014 20:03:58

nauczycielka napisał(a):
anna napisał(a):
Optymistka? napisał(a):
Szczerze mówiąc to planowanie  pracy w kl. I w obecnej sytuacji, nie jest takie proste. Szczególnie kiedy materialy do pracy ukazują się z opóźnieniem lub na bieżąco, np. Poradniki dla nauczyciela miały ukazywać się równolegle z kolejnymi częściami Naszego Elementarza. A tu raptem ukazała się dopiero co II cz. Planowałam w wakacje zajęcia komputerowe dla kl. I (w mojej szkole będą wydzielone z edukacji wczesnoszkolnej). Chciałam skorelowac treści nauczania z Naszym Elelentarzem. Oczywiście udało mi się to, ale zawdzięczam to tylko swojemu doświadczeniu, bo MEN nie specjalnie w tym pomógł swoimi Poradnikami.


Właśnie mam ten sam problem. Czy mogę liczyc na pomoc?


Dlaczego znów jest gorzej, a miało być tak pięknie. Nie wiem kto pisze te komentarze, ale my po prostu chcemy uczyć, nie kserować i kombinować. Mamy XXI wiek, a ćwiczeń niet.


własnie...popieram....Miałyśmy...gotowe.scenariusze..po.zrealizowaniu/.dnia...moglam...popracować.ze..słabszymi.a.zdolnioejszym.dałam..karty.pracy

nn
Wysłany: 08.09.2014 22:01:19

Jeśli dobrze zrozumiałam, nauczyciel ma sam opracować i napisać plan pracy dydaktyczno-wychowawczej na podstawie propozycji ministerialnej tj. bloki tematyczne, tematy dnia i zakres poszczególnych edukacji. jest to moim zdaniem dość trudne, zważywszy na to, iż nie ma przygotowanych propozycji do końca roku, a dokumenty należy przedłożyć dyrektorowi do 10 września. Poza tym wydaje mi się,że to jest praca dla doświadczonych metodyków.Jestem początkującym pedagogiem i przyznam się nie jest łatwo, zwłaszcza w sferze papierologii.

Andrzej Jasiński (a.jasinski)
Wysłany: 09.09.2014 07:55:14

nn napisał(a):
Jeśli dobrze zrozumiałam, nauczyciel ma sam opracować i napisać plan pracy dydaktyczno-wychowawczej na podstawie propozycji ministerialnej tj. bloki tematyczne, tematy dnia i zakres poszczególnych edukacji. jest to moim zdaniem dość trudne, zważywszy na to, iż nie ma przygotowanych propozycji do końca roku, a dokumenty należy przedłożyć dyrektorowi do 10 września. Poza tym wydaje mi się,że to jest praca dla doświadczonych metodyków.Jestem początkującym pedagogiem i przyznam się nie jest łatwo, zwłaszcza w sferze papierologii.


I tak i nie.

Nauczyciel ma opracować plan pracy dydaktyczno-wychowawczej - o ile w jego szkole takowy jest wymagany.

Plan ten może mieć oparcie w propozycjach opublikowanych na stronach MEN - ale nie musi, gdyż to są tylko propozycje.

W obecnie obowiazującym stanie prawnym, w okresie przejściowym nauczyciel klasy I szkoły podstawowej nie musi przedkładać dyrektorowi programu nauczania na cały cykl kształcenia- może być to program częściowy.
(Ustawa z dn.30 maja 2014, Art.7.3. W roku szkolnym:
1) 2014/2015 w przypadku klasy I szkoły podstawowej,
2) 2015/2016 w przypadku klas I i II szkoły podstawowej,
3) 2016/2017 w przypadku klas I–III szkoły podstawowej
– nauczyciel lub zespół nauczycieli, którzy realizują program nauczania z zastosowaniem podręcznika zapewnionego przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, o którym mowa w art. 22ad ust. 1 ustawy zmienianej w art. 1, w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą, może przedstawić dyrektorowi szkoły część tego programu nauczania obejmującąokres krótszy niż etap edukacyjny.)

Plan pracy jest dokumentem wtórnym wobec programu nauczania (tak jak planowanie jest wtórne wobec programowania) - stąd wymaganie od nauczyciela przedłożenia planu dyydaktyczno-wychowawczego na cały rok w sytuacji, kiedy nie musi on mieć nawet jeszcze kompletnego programu nauczania nie wydaje się uzasadnione.

Wydaje mi się zresztą, że dla obligowania nauczycieli do sporządzania kompletnych planów rocznych w pierwszych dniach nauki uzasadnienie inne niż formalistyczne (bo nasz statut tak stanowi) nie ma.


Maria
Wysłany: 09.09.2014 11:05:16

Andrzej Jasiński (a.jasinski) napisał(a):
nn napisał(a):
Jeśli dobrze zrozumiałam, nauczyciel ma sam opracować i napisać plan pracy dydaktyczno-wychowawczej na podstawie propozycji ministerialnej tj. bloki tematyczne, tematy dnia i zakres poszczególnych edukacji. jest to moim zdaniem dość trudne, zważywszy na to, iż nie ma przygotowanych propozycji do końca roku, a dokumenty należy przedłożyć dyrektorowi do 10 września. Poza tym wydaje mi się,że to jest praca dla doświadczonych metodyków.Jestem początkującym pedagogiem i przyznam się nie jest łatwo, zwłaszcza w sferze papierologii.


I tak i nie.

Nauczyciel ma opracować plan pracy dydaktyczno-wychowawczej - o ile w jego szkole takowy jest wymagany.

Plan ten może mieć oparcie w propozycjach opublikowanych na stronach MEN - ale nie musi, gdyż to są tylko propozycje.

W obecnie obowiazującym stanie prawnym, w okresie przejściowym nauczyciel klasy I szkoły podstawowej nie musi przedkładać dyrektorowi programu nauczania na cały cykl kształcenia- może być to program częściowy.
(Ustawa z dn.30 maja 2014, Art.7.3. W roku szkolnym:
1) 2014/2015 w przypadku klasy I szkoły podstawowej,
2) 2015/2016 w przypadku klas I i II szkoły podstawowej,
3) 2016/2017 w przypadku klas I–III szkoły podstawowej
– nauczyciel lub zespół nauczycieli, którzy realizują program nauczania z zastosowaniem podręcznika zapewnionego przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, o którym mowa w art. 22ad ust. 1 ustawy zmienianej w art. 1, w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą, może przedstawić dyrektorowi szkoły część tego programu nauczania obejmującąokres krótszy niż etap edukacyjny.)

Plan pracy jest dokumentem wtórnym wobec programu nauczania (tak jak planowanie jest wtórne wobec programowania) - stąd wymaganie od nauczyciela przedłożenia planu dyydaktyczno-wychowawczego na cały rok w sytuacji, kiedy nie musi on mieć nawet jeszcze kompletnego programu nauczania nie wydaje się uzasadnione.

Wydaje mi się zresztą, że dla obligowania nauczycieli do sporządzania kompletnych planów rocznych w pierwszych dniach nauki uzasadnienie inne niż formalistyczne (bo nasz statut tak stanowi) nie ma.



To planowanie to nie opasłe tomiska. Proszę sobie "popatrzeć" na dzieci, własne możliwości i zasoby dydaktyczne, które Paniu zastała w szkole. Nastepny krok to analiza zapisów w podstawie programowej - co ma umieć, wiedzieć uczeń po trzech latach nauki. Teraz zrobi Pani sobie podział na trzy lata, są pewne treści, które dziecko pozna w I klasie, II je rozrzerzy, albo rozpocznie poznawac od II klasy itd. 
To będzie Pani rozkład dostosowany do Pani uczniów - pewne treści będzie Pani realizowała dłużej, pewne krócej, ale jedno jest pewne dostosuje Pani do mozliwości swoich uczniów. Nie jest to takie trudne. Jak juz Pani będzie pracowała to prosze śmiało nanosić poprawki, zmiany które nastapią w wyniku Pani obserwacji pracy uczniów. Rozkład materiału może "zyć" zyciem uczniów i nauczyciela. Życzę sukcesów.

Bożena Rokosz (brokosz)
Wysłany: 11.09.2014 18:50:29

Maria napisał(a):
Andrzej Jasiński (a.jasinski) napisał(a):
nn napisał(a):
Jeśli dobrze zrozumiałam, nauczyciel ma sam opracować i napisać plan pracy dydaktyczno-wychowawczej na podstawie propozycji ministerialnej tj. bloki tematyczne, tematy dnia i zakres poszczególnych edukacji. jest to moim zdaniem dość trudne, zważywszy na to, iż nie ma przygotowanych propozycji do końca roku, a dokumenty należy przedłożyć dyrektorowi do 10 września. Poza tym wydaje mi się,że to jest praca dla doświadczonych metodyków.Jestem początkującym pedagogiem i przyznam się nie jest łatwo, zwłaszcza w sferze papierologii.


I tak i nie.

Nauczyciel ma opracować plan pracy dydaktyczno-wychowawczej - o ile w jego szkole takowy jest wymagany.

Plan ten może mieć oparcie w propozycjach opublikowanych na stronach MEN - ale nie musi, gdyż to są tylko propozycje.

W obecnie obowiazującym stanie prawnym, w okresie przejściowym nauczyciel klasy I szkoły podstawowej nie musi przedkładać dyrektorowi programu nauczania na cały cykl kształcenia- może być to program częściowy.
(Ustawa z dn.30 maja 2014, Art.7.3. W roku szkolnym:
1) 2014/2015 w przypadku klasy I szkoły podstawowej,
2) 2015/2016 w przypadku klas I i II szkoły podstawowej,
3) 2016/2017 w przypadku klas I–III szkoły podstawowej
– nauczyciel lub zespół nauczycieli, którzy realizują program nauczania z zastosowaniem podręcznika zapewnionego przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, o którym mowa w art. 22ad ust. 1 ustawy zmienianej w art. 1, w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą, może przedstawić dyrektorowi szkoły część tego programu nauczania obejmującąokres krótszy niż etap edukacyjny.)

Plan pracy jest dokumentem wtórnym wobec programu nauczania (tak jak planowanie jest wtórne wobec programowania) - stąd wymaganie od nauczyciela przedłożenia planu dyydaktyczno-wychowawczego na cały rok w sytuacji, kiedy nie musi on mieć nawet jeszcze kompletnego programu nauczania nie wydaje się uzasadnione.

Wydaje mi się zresztą, że dla obligowania nauczycieli do sporządzania kompletnych planów rocznych w pierwszych dniach nauki uzasadnienie inne niż formalistyczne (bo nasz statut tak stanowi) nie ma.



To planowanie to nie opasłe tomiska. Proszę sobie "popatrzeć" na dzieci, własne możliwości i zasoby dydaktyczne, które Paniu zastała w szkole. Nastepny krok to analiza zapisów w podstawie programowej - co ma umieć, wiedzieć uczeń po trzech latach nauki. Teraz zrobi Pani sobie podział na trzy lata, są pewne treści, które dziecko pozna w I klasie, II je rozrzerzy, albo rozpocznie poznawac od II klasy itd. 
To będzie Pani rozkład dostosowany do Pani uczniów - pewne treści będzie Pani realizowała dłużej, pewne krócej, ale jedno jest pewne dostosuje Pani do mozliwości swoich uczniów. Nie jest to takie trudne. Jak juz Pani będzie pracowała to prosze śmiało nanosić poprawki, zmiany które nastapią w wyniku Pani obserwacji pracy uczniów. Rozkład materiału może "zyć" zyciem uczniów i nauczyciela. Życzę sukcesów.


Men opublikowało dwa gotowe progrmy do EleMentarza, ale czy w tym roku mogę korzystać z gotowego programu wydawnictwa z którego wybrałam materiał ćwiczeniowy.

Andrzej Jasiński (a.jasinski)
Wysłany: 11.09.2014 20:17:30

Bożena Rokosz (brokosz) napisał(a):
Maria napisał(a):
Andrzej Jasiński (a.jasinski) napisał(a):
nn napisał(a):
Jeśli dobrze zrozumiałam, nauczyciel ma sam opracować i napisać plan pracy dydaktyczno-wychowawczej na podstawie propozycji ministerialnej tj. bloki tematyczne, tematy dnia i zakres poszczególnych edukacji. jest to moim zdaniem dość trudne, zważywszy na to, iż nie ma przygotowanych propozycji do końca roku, a dokumenty należy przedłożyć dyrektorowi do 10 września. Poza tym wydaje mi się,że to jest praca dla doświadczonych metodyków.Jestem początkującym pedagogiem i przyznam się nie jest łatwo, zwłaszcza w sferze papierologii.


I tak i nie.

Nauczyciel ma opracować plan pracy dydaktyczno-wychowawczej - o ile w jego szkole takowy jest wymagany.

Plan ten może mieć oparcie w propozycjach opublikowanych na stronach MEN - ale nie musi, gdyż to są tylko propozycje.

W obecnie obowiazującym stanie prawnym, w okresie przejściowym nauczyciel klasy I szkoły podstawowej nie musi przedkładać dyrektorowi programu nauczania na cały cykl kształcenia- może być to program częściowy.
(Ustawa z dn.30 maja 2014, Art.7.3. W roku szkolnym:
1) 2014/2015 w przypadku klasy I szkoły podstawowej,
2) 2015/2016 w przypadku klas I i II szkoły podstawowej,
3) 2016/2017 w przypadku klas I–III szkoły podstawowej
– nauczyciel lub zespół nauczycieli, którzy realizują program nauczania z zastosowaniem podręcznika zapewnionego przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, o którym mowa w art. 22ad ust. 1 ustawy zmienianej w art. 1, w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą, może przedstawić dyrektorowi szkoły część tego programu nauczania obejmującąokres krótszy niż etap edukacyjny.)

Plan pracy jest dokumentem wtórnym wobec programu nauczania (tak jak planowanie jest wtórne wobec programowania) - stąd wymaganie od nauczyciela przedłożenia planu dyydaktyczno-wychowawczego na cały rok w sytuacji, kiedy nie musi on mieć nawet jeszcze kompletnego programu nauczania nie wydaje się uzasadnione.

Wydaje mi się zresztą, że dla obligowania nauczycieli do sporządzania kompletnych planów rocznych w pierwszych dniach nauki uzasadnienie inne niż formalistyczne (bo nasz statut tak stanowi) nie ma.



To planowanie to nie opasłe tomiska. Proszę sobie "popatrzeć" na dzieci, własne możliwości i zasoby dydaktyczne, które Paniu zastała w szkole. Nastepny krok to analiza zapisów w podstawie programowej - co ma umieć, wiedzieć uczeń po trzech latach nauki. Teraz zrobi Pani sobie podział na trzy lata, są pewne treści, które dziecko pozna w I klasie, II je rozrzerzy, albo rozpocznie poznawac od II klasy itd. 
To będzie Pani rozkład dostosowany do Pani uczniów - pewne treści będzie Pani realizowała dłużej, pewne krócej, ale jedno jest pewne dostosuje Pani do mozliwości swoich uczniów. Nie jest to takie trudne. Jak juz Pani będzie pracowała to prosze śmiało nanosić poprawki, zmiany które nastapią w wyniku Pani obserwacji pracy uczniów. Rozkład materiału może "zyć" zyciem uczniów i nauczyciela. Życzę sukcesów.


Men opublikowało dwa gotowe progrmy do EleMentarza, ale czy w tym roku mogę korzystać z gotowego programu wydawnictwa z którego wybrałam materiał ćwiczeniowy.


Tak- o ile ten program został dopuszczony do użytku w szkole.
Procedura dopuszczania każdego programu nauczania (niezależnie czy  został napisany przez nauczyciela, wzięty ze strony MEN lub ORE, pozyskany z wydawnictwa) jest identyczna i określona w UoSO.

paulinamajeczka
Wysłany: 24.09.2014 12:41:28

Pracując na elementarzu MEN pracujemy który z dwóch podanych na stronie programów nauczania?

Andrzej Jasiński (a.jasinski)
Wysłany: 24.09.2014 13:01:13

paulinamajeczka napisał(a):
Pracując na elementarzu MEN pracujemy który z dwóch podanych na stronie programów nauczania?


Można korzystać z dowolnego programu- wydaje się jednak, że może być potrzebna jego modyfikacja- by dopasować do specyfiki dzieci, z którymi nauczyciel pracuje.

Optymistka?
Wysłany: 24.09.2014 20:42:30

anna napisał(a):
Optymistka? napisał(a):
Szczerze mówiąc to planowanie  pracy w kl. I w obecnej sytuacji, nie jest takie proste. Szczególnie kiedy materialy do pracy ukazują się z opóźnieniem lub na bieżąco, np. Poradniki dla nauczyciela miały ukazywać się równolegle z kolejnymi częściami Naszego Elementarza. A tu raptem ukazała się dopiero co II cz. Planowałam w wakacje zajęcia komputerowe dla kl. I (w mojej szkole będą wydzielone z edukacji wczesnoszkolnej). Chciałam skorelowac treści nauczania z Naszym Elelentarzem. Oczywiście udało mi się to, ale zawdzięczam to tylko swojemu doświadczeniu, bo MEN nie specjalnie w tym pomógł swoimi Poradnikami.


Właśnie mam ten sam problem. Czy mogę liczyc na pomoc?


W tej chwili we WCIES sa prowadzone szkolenia metodyczne na ten temat.

Andrzej Jasiński (a.jasinski)
Wysłany: 07.10.2014 07:57:40

Zapraszamy na szkolenia, których tematem jest planowanie pracy nauczyciela, w tym edukacji wczesnoszkolnej. Zajęcia beda miały formę warsztatową, nauczyciele poszczególnych specjalności będą pracowac w odrębnych grupach: http://www.ore.edu.pl/s/1303

Mirka
Wysłany: 20.10.2014 14:39:35

Czy w rubryce dziennika "rodzaje edukacji" wystarczy wpisać "edukacja zintegrowana" i ilość godzin, czy też należy wyodrębnić szczegółowo czas i rodzaj każdej edukacji np. polonistyczna, matematyczna, społeczna i.t.d.

TERESA FALANA
Wysłany: 07.04.2015 20:44:39

Witam!!!!!!!!!!

Nie wiem jak to jest u Was, ale w mojej szkole mamy dokładnie wyodrębnić jakie edukacje prowadzimy w danym dniu z podziałem na ilość minut i to podsumowujemy na koniec tygodnia.

Jolanta Zera (jolazera)
Wysłany: 08.05.2015 20:12:11

TERESA FALANA napisał(a):
Witam!!!!!!!!!!

Nie wiem jak to jest u Was, ale w mojej szkole mamy dokładnie wyodrębnić jakie edukacje prowadzimy w danym dniu z podziałem na ilość minut i to podsumowujemy na koniec tygodnia.


Sprawdzony fajny podręcznik do języka angielskiego dla dzieci 6 -letnich? Czekam na propozycje

Jolanta Adamczyk (joladamczyk)
Wysłany: 20.05.2015 11:09:14

Zgadzam się. To naprawdę jest trochę pracy aby się dobrze przygotować do zajęć.

Jolanta Adamczyk (joladamczyk)
Wysłany: 20.05.2015 11:11:07

U nas również jest podsumowanie tygodniowe zajęć i rozliczenie miesięczne z każdej edukacji.

Andrzej Jasiński (a.jasinski)
Wysłany: 21.05.2015 08:51:48

Minutowe, tygodniowe, miesięczne rozliczanie czasu przeznaczonego na każdą edukację ? Można i tak- jeśli przyjęliście takie rozwiązanie w swojej szkole i ono Wam służy. 

Ale mam nadzieję, że nie narzekacie na biurokrację narzucaną Wam przez władze oświatowe- bo te obowiązki sami na siebie w szkole nałożyliście.


marta1989xyz
Wysłany: 21.08.2015 13:06:19

Dziewczyny a co z lekturami w klasie drugiej? Będziecie korzystały z tego co wam proponują wydawnictwa tan.okaże się w ciągu roku jakie to książki czy same wybieracie sobie lektury?

Patrycja
Wysłany: 30.08.2015 16:19:05

Witam!
Piszę pracę magisterską pod tytułem "Znaczenie gier i zabaw w rozwijaniu zasobów poznawczych i kompetencji społecznych dzieci w edukacji wczesnoszkolnej" i chciałam prosić o wypełnienie anonimowej ankiety potrzebnej do jej napisania.
Z góry serdecznie dziękuję!

Link: https://docs.google.com/forms/d/1Vah_wZ_F0NOPvzBBSt-6DJ0x0EPqY7xKttR0WrehHf0/viewform

Aneta Śliż
Wysłany: 28.03.2017 21:37:50


Witam , bardzo prosze o pomoc nauczycieli klas 1-3 w wypelnieniu krótkiej i prostej ankiety na temat sposobu motywowania uczniów do nauki, z góry dziękuje za pomoc i poświęcony czas:)

https://goo.gl/forms/xDKajJVCfZzzAGZG2