Zachęcamy serdecznie do zapoznania się z przewodnikami oraz filmami, prezentującymi dobrą praktykę w zakresie kształtowania wybranych kompetencji kluczowych. Materiały skierowane są do dyrektorów/dyrektorek, wicedyrektorów/wicedyrektorek szkół i przedszkoli, kierowników/kierowniczek świetlic oraz wszystkich zainteresowanych nauczycieli i nauczycielek. Życzymy miłej lektury!
Przewodniki:
- Katarzyna Sołtan-Młodożeniec, Metoda projektu edukacyjnego, Przewodnik dla dyrektorów i wicedyrektorów przedszkoli i szkół oraz kierowników świetlic z placówek edukacyjnych województwa mazowieckiego
- Izabela Jaskółka-Turek, Narzędziownik wychowawcy klasy
- Laura Piotrowska, Od kompetencji kluczowych do kluczowych procedur, Kilka pomysłów na dyskusję w radach pedagogicznych o kompetencjach kluczowych i kilka procedur mających kluczowe znaczenie dla uczącej się szkoły lub uczącego się przedszkola
- Magalena Szeniawska, Rola świetlicy szkolnej w kształtowaniu kompetencji kluczowych uczniów
- Michał Tragarz, Samorząd uczniowski, przewodnik dla dyrektorów
- Janina Stojak, Kompetencje kluczowe w nauczaniu przedmiotowym, Przewodnik dla kadry kierowniczej szkół i przedszkoli oraz dla nauczycieli
- Sylwia Żmijewska-Kwiręg, Kształtowanie kompetencji kluczowych m. in. uczenia się, społeczno-obywatelskich oraz inicjatywności i przedsiębiorczości w edukacji wczesnoszkolnej.
- Małgorzata Leszko, Wolontariat
Filmy:
- Przykład dobrych praktyk - projekt uczniowski: "Ogród rekreacyjny" przy Szkole Podstawowej nr 5 im. Józefa Wybickiego w Mińsku Mazowieckim: https://youtu.be/As_Pz_EYABg
- Przykłady dobrych praktyk - rada pedagogiczna, Szkoła Podstawowa nr 5 im. Józefa Wybickiego w Mińsku Mazowieckim: https://youtu.be/kq9gJTtp8iM
- Przykłady dobrych praktyk - wolontariat, Zespół Szkół Transportowo-Komunikacyjnych im. Tadeusza Kościuszki w Lublinie: https://youtu.be/_Gtu1dIjLHE