Data publikacji:  2015-05-26  Kategoria:  maj 2015

Wraz z końcem działań podejmowanych w ramach projektów pilotażowych, zwiększa się liczba opracowań opisujących sposoby i efekty wdrażania nowych form doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół. Szczególnej uwadze polecamy dwie publikacje przygotowane na podstawie doświadczeń z powiatu kartuskiego oraz wołowskiego.

System wspierania rozwoju szkół w powiecie kartuskim
POBIERZ Pobieranie

Red.: Anna Dereń, Aleksandra Lewicz

Dobre praktyki kompleksowego wspomagania szkół
POBIERZ Pobieranie

Katarzyna Brylak, Beata Gryga, Ewa Książczyk, Izabela Michońska, Jolanta Przepiórka

Pracowników bibliotek pedagogicznych oraz nauczycieli polonistów, zainteresować mogą nowe dobre praktyki dotyczące promocji czytelnictwa:
  
Voki i TonnDoo - dwóch sprzymierzeńców nauczyciela
POBIERZ Pobieranie
Mateusz Paradowski
Propozycje działań promujących czytelnictwo
POBIERZ Pobieranie
Na podstawie wytworów warsztatowych uczestników
Nowe działania bibliotek pedagogicznych czy adaptacja zrealizowanych działań edukacyjnych
POBIERZ Pobieranie
Elżbieta Mieczkowska
Edukacja filmowa i dziennikarska uczniów gimnazjum
POBIERZ Pobieranie
Katarzyna Kucharzewska
Zastępstwo potrzebne od zaraz. Promocja czytelnictwa i motywowanie uczniów do samodzielnej lektury.
POBIERZ Pobieranie
Beata Janik
Edukacja czytelnicza w Bibliotece Pedagogicznej w Tarnobrzegu
POBIERZ Pobieranie
Alina Sudoł
Wspomaganie z TIK-iem w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu
POBIERZ Pobieranie
Magdalena Pilińska
Sieć współpracy i samokształcenia
POBIERZ Pobieranie
Marta Mróz

Ponadto, w zakładce "Filmy" opublikowane zostały wybrane wystąpienia z tegorocznej edycji konferencji "Jakość ewaluacji czy/i jakość edukacji. Jak zbudować dobrą szkołę?". Zakopane, 28-31.03.2015. Szczególnej uwadze polecamy wystąpienia z sesji powiązanych merytorycznie z doskonaleniem nauczycieli:

Nauczyciel-mentor, tutor, coach. Modele doskonalenia nauczycieli - doświadczenie z wdrażania zmiany.
Jak doskonalić w szkole nauczanie i uczenie się w oparciu o praktyki analizy i obserwacji?
Dobra praktyka - jak wykorzystać wyniki ewaluacji zewnętrznej do wprowadzenia zmiany w szkole?
Kształcenie przyszłych nauczycieli a wyzwania szkoły jutra.